מתכוני שבועות טעימים – אפשר גם בלי חלב

חג השבועות הוא החג שבו קוצרים את החיטה, מביאים ביכורים וגם.. אוכלים שפע של מוצרי חלב – גבינות, מאפים, עוגות וקינוחים.

בעוד שרבים צולחים את החג בהנאה ובקלילות, ואף מצפים לו בשמחה, רבים אחרים מוצאים שאכילת מוצרי חלב, בעיקר בכמויות גדולות, גורמת להם לבעיות בריאותיות שונות – החל מתחושת אי נוחות בבטן, תחושת כובד או הצטברות ליחה ועד למגרנות, הפרעות הורמונאליות ועוד.

ליקטתי עבורכם אוסף של מתכונים טעימים, מרגשים, מיוחדים ואהובים מאוד על כל טועמיהם. המתכונים הפעם מורכבים מעט מהרגיל ודורשים מאמץ אך התוצאה שווה בהחלט את ההשקעה.

המתכונים מיועדים קודם כל לאוהבי האוכל באשר הם. אם אתם נמנים על אלו שאינם יכולים או רוצים לצרוך מוצרי חלב, אם אתם מארחים אורח או אורחת טבעונים או אם סתם בא לכם להפחית את כמויות הכולסטרול בארוחת החג בלי לוותר על אוכל איכותי ומשובח, המתכונים האלו הם בשבילכם.

אל תשכחו שלפני הכל זהו חג הביכורים – נצלו את ההזדמנות והוסיפו לארוחה גם שפע של ירקות ופירות ממגוון צבעים.

לזניה עם פורטבלו בשמנת אגוזי מקדמיה

אחת ההצלחות הגדולות בתחום המתכונים הטבעוניים. מתכון שחיתות טבעוני ונפלא. מסוג המתכונים שאף אחד לא מאמין שהוא לא מכיל כמויות של שמנת וחמאה. לא מדובר על מתכון של ערבב ואפה, כל אחד מהרכיבים דורש השקעה והכנה מראש אבל התוצאה שווה את המאמץ. המתכון עשיר בשומן, אמנם שומן בריא וטוב אך בכל זאת לא מומלץ לאכול מהמנה בכמויות גדולות ולעתים קרובות.
למתכון

עלי אורז ממולאים בצלי כרוב

אנחנו רגילים לאכול כרוב ממולא באורז, כאן הפכנו את היוצרות ואנו אוכלים את הכרוב בתוך האורז.. המתכון הזה מתאים לשבועות גם בשל הצבע הלבן אך גם בשל כמות הסידן העצומה בכרוב. אנו רגילים לחשוב על מוצרי חלב כספקי הסידן הטובים ביותר אך זה לא תמיד המצב. בכרוב יש כמות גבוהה מאוד של סידן, ולעומת זאת אין בו שומן רווי, כולסטרול ויש בו מעט מאוד קלוריות. נכון שקשה לאכול כמויות גדולות של כרוב חי אבל במתכונים כמו המתכון שלפניכם, הנוזלים מצטמצמים מאוד ומכרוב שלם וגדול נותרת כמות של כשתי כוסות, שמכילות יותר מ-500 מ"ג סידן (כמו שתי קופסאות גבינה). המתכון לצלי כרוב הוא מתכון רומני קלאסי (מובא כאן בשינויים קלים) שלמדתי מהצלמת המוכשרת חגית כרמלי שלמדה אותו מאמה – מילי איליה.
למתכון

גלילות חצילים ממולאות בפסטופו

פרוסות חצילים אפויות בתנור ומגולגלות בממרח פסטו.ממרח הפסטו עשוי אמנם מטופו, אבל בודדים יאמינו שהוא אינו מכיל גבינה (ואת זה אומרת לכם מישהי שמאוד לא אוהבת טופו). הבזיליקום, שנמצא כאן בכמויות משמעותיות מספק הרבה סידן, ברזל, אשלגן חומצה פולית וויטמין A. גם הטופו עשיר מאוד בסידן ומספק כמות גבוהה של חלבון איכותי.
למתכון

מלבי טפיוקה ברוטב אוכמניות

הגענו לקינוח: המלבי העשוי מטפיוקה וחלב קוקוס הוא קינוח נעים וטעים שאינו מכיל מוצרי חלב ולמרות זאת מרגיש כמו קינוח שמנת משובח. את החלב והשמנת החלפנו בחלב אורז בטעם וניל, המכיל גם מתיקות טבעית ומפחית את הצורך בשימוש בממתיקים מרוכזים, ובחלב קוקוס. השימוש בטפיוקה ובמולאסה מעשירים את הקינוח בברזל. רוטב האוכמניות הוא להיט אמיתי, הוא קל מאוד להכנה, יש לו טעם נפלא, חמוץ מתוק, שמשלים במדויק את טעם המלאבי והוא גם בריא: באוכמניות יש ריכוז עצום של חומרים נוגדי חמצון החיוניים לבריאותנו. הסירופ מומתק באמצעות סירופ האגבה – זהו סירופ טבעי המופק מקקטוס מקסיקני בשם זה. זהו ממתיק טבעי בעל מדד גליקמי נמוך (שאינו משפיע משמעותית על עליית הסוכר בדם) ולכן נחשב לאחד הממתיקים הטבעיים המומלצים ביותר.
למתכון