סלט שורשים חורפי

סלט טעים ועשיר מאוד במינרלים. היופי בסלט הזה הוא שניתן להכין מראש כמות גדולה ולשמור במקרר כשהטעם רק משתבח. מצויין למי שלא אוכל סלט כי אין לו זמן או כוח להכין כל פעם חדש. מבחינת ערכים תזונתיים – עדיף לאכול את הסלט כשהוא טרי, אבל עדיף בהרבה לאכול סלט שהיה במקרר יומיים שלושה מאשר לוותר על אכילת ירקות.

רכיבים:

  • 4-5 גזרים
  • סלק קטן
  • 1 קולרבי
  • 4-5 צנוניות או צנון אחד
  • חצי כפית מלח ים (או לפי הטעם)
  • מיץ מתפוז אחד
  • כף שמן זית כתית מעולה
  • מעט פלפל שחור טחון טרי

אופן ההכנה:

  1. מגררים את כל הירקות במגררת גסה או במעבד מזון
  2. מוסיפים את המלח ומערבבים. מניחים לעמוד כחצי שעה עד שהמיצים יוצאים מהירקות.
  3. מוסיפים את מיץ התפוזים, שמן הזית והפלפל
  4. מתקנים תיבול ומגישים או שומרים במקרר עד להגשה.