קינואה בסלמון ודלעת

תבשיל חגיגי, עשיר ומשביע וגם קל יחסית להכנה – ארוחה מלאה בסיר אחד. דג הסלמון עשיר מאוד בחומצת השומן אומגה 3. הירקות הכתומים מסייעים לפעילות תקינה של מערכת העיכול ומחזקים את מערכת החיסון. התבשיל עשיר בחלבון, בברזל ובמינרלים נוספים, ומכיל כמויות נאות של נוגדי חמצון.

מספר מנות:

2-3 מנות

רכיבים:

  • 2 גזרים מגוררים
  • כף שמן זית כתית מעולה
  • כוס קינואה שטופה ומסוננת
  • 2 כוסות מים רותחים
  • מעט כורכום, מלח ים, פלפל שחור גרוס לפי הטעם
  • כ-200 גרם פילה דג סלמון טרי, או קפוא ומופשר קצוץ לקוביות קטנות
  • קוביה קטנה של דלעת מגוררת
  • 2-3 כפות של עירית קצוצה
  • רוטב סויה איכותי לפי הטעם

אופן ההכנה:

  1. שמים בסיר את הגזרים המגוררים ושמן הזית ומערבבים על אש נמוכה כחמש דקות עד שהגזרים מתרככים מעט
  2. מוסיפים לסיר את הקינואה וקולים אותה, תוך ערבוב, כשתיים שלוש דקות עד שהיא מתייבשת
  3. מוסיפים את המים ומביאים לרתיחה נוספת
  4. וסיפים תבלינים, את הדג והדלעת, מביאים לרתיחה נוספת, מקטינים את האש, מכסים ומבשלים 20 דקות
  5. בתום הבישול מכבים את האש, מוסיפים את העירית, מערבבים קלות, מכסים שוב, ממתינים חמש דקות ואוכלים
  6. לפני האכילה אפשר להוסיף מעט רוטב סויה איכותי

הערות למתכון:

  • לאוהבי הטעמים המודגשים יותר, ניתן להוסיף בשלב הוספת התבלינים גם בהרט או "חוויג' למרק"
  • הנמנעים מדגים יכולים להחליף את הדג ב 3/4 כוס עדשים כתומות מבוררות שטופות ומסוננות, להוסיף כוס מים נוספת לכמות הנוזלים ולהכין באותו אופן