פירה ברוקולי בחמאת עיזים

הברוקולי הוא ירק שנחשב פצצת בריאות ולא סתם. הוא עשיר בויטמינים ומינרלים, מקור טוב לסידן, לאשלגן ולחומצה פולית. עיקר השפעתו מגיעה מרכיבים פיטוכימיקליים שהוכחו כמסייעים למניעת מחלת הסרטן, מחלות מפרקים ועוד. הפירה היא דרך נפלאה להפוך אותו לטעים מאוד ולצרוך כמויות גדולות ממנו בלי לשים לב. הפירה נפלא לתינוקות ויכול להתחבב גם על ילדים שטרם פתחו רתיעה מהצבע הירוק.

מספר מנות:

2-3 מנות

רכיבים:

  • גבעול ברוקולי מפורק לפרחים
  • 2 כפיות חמאת עיזים
  • מלח ים לפי הטעם

אופן ההכנה:

  1. מניחים את הברוקולי בסלסלת אידוי מעל מים רותחים ומאדים כשבע דקות, עד שמזלג עובר בקלות דרך הירק אבל המרקם עדיין מוצק והצבע ירוק חזק.
  2. מעבירים לממחה או מעבד מזון ומעבדים מספר שניות עד שהמרקם חלק.
  3. מגישים מיד או שומרים במקרר לשימוש מאוחר יותר.

הערות למתכון:

  • אפשר להחליף את חמאת העיזים בשמן זית ליצירת מנה בריאה יותר אך טעימה מעט פחות.
  • עם שמן זית מתאים לתינוקות מגיל חצי שנה.
  • עם חמאה מתאים לתינוקות מגיל תשעה חודשים.