קרקר פשתן עם פקאן ועגבניות מיובשות

קרקר פשתן הוא קרקר ללא קמח, ללא גלוטן, דל פחמימות ועשיר בסיבים ובנוגדי חמצון. באופן מפתיע הוא טעים מאוד ובעל מרקם נהדר. במקור מכינים את הקרקר בייבוש בשמש, או במייבש מזון ומי שיש בידו את האפשרות בהחלט מוזמן לעשות כן. כאן מובאת הגרסא האפויה בתנור. אנו אופים את הזרעים השלמים בטמפרטורה נמוכה ולאורך זמן על מנת לשמר את ערכם התזונתי.
בתוספת ממרח וירקות זהו פתרון נפלא לארוחת בוקר או ערב.

מספר מנות:

כ-15 קרקרים עגולים בקוטר 8 ס"מ

רכיבים:

  • 1 כוס זרעי פשתן
  • 11/2 כוסות מים
  • חצי כוס עגבניות מיובשות
  • חצי כוס אגוזי פקאן
  • 2 שיני שום
  • 4 כפות פטרוזיליה קצוצה גס
  • כף רוטב סויה
  • חצי כפית מלח ים

אופן ההכנה:

  1. משרים ללילה או למספר שעות את זרעי הפשתן בכוס וחצי מים. הזרעים יתרככו והמים יהפכו ג'לנטיניים (לא לסנן, משתמשים בזרעים עם המים).
  2. משרים את העגבניות המיובשות במים לחצי שעה עד שעה, מסננים ושומרים את המים.
  3. מערבבים במעבד מזון או בלנדר חזק את העגבניות, הפקאנים, השום, הפטרוזיליה, הסויה והמלח למחית אחידה. אם יש צורך, מוסיפים מעט ממי העגבניות המיובשות ששמרנו.
  4. מערבבים בכף את המחית עם זרעי הפשתן המושרים. תתקבל מחית הניתנת למריחה. טועמים ומתקנים תיבול אם צריך.
  5. מורחים עיגולים בעובי של 3-4 מ"מ על נייר אפיה.
  6. אופים בחום של 100 מעלות, רצוי בטורבו, 2-3 שעות, או עד שהקרקרים מתקלפים מהנייר בקלות.
  7. שומרים בקופסא סגורה, רצוי במקפיא