דייסת גריסים עם סויה ושקדים

התרגלנו לחשוב על דייסה כמאכל מתוק, אך דייסות יכולות להיות נעימות, מנחמות ומשביעות גם בגרסא המלוחה שלהן.
מי שצריך להמנע ממתוק, יפיק תועלת בריאותית רבה אם יאכל דייסה כזו במקום מזון ןממותק בממתיקים מלאכותיים.
הגריסים עשירים מאוד בסיבים מסיסים, בנוגדי חמצון, במינרל כרום הידוע בתכונתו להפחית את החשק למתוק והם גם הדגן בעל המדד הגליקמי הנמוך ביותר! כל אלו יביאו לכך שהדייסה תעניק תחושת שובע לאורך זמן והיא נפלאה לארוחת בוקר או ערב.

מספר מנות:

3-4 מנות

רכיבים:

  • 1 כוס גריסים
  • 5 כוסות מים
  • 1 כף גדושה ממרח שקדים (כמו שקדיה)
  • 2 כפות רוטב סויה איכותי

אופן ההכנה:

  1. שמים את הגריסים והמים בסיר, מביאים לרתיחה, מקטינים להבה, מכסים ומבשלים כך כשעה. מדי פעם פותחים ומערבבים.
  2. כשהגריסים מתרככים מאוד והנוזל סמיך, מורידים מהאש, מוסיפים סויה ושקדיה ומגישים.

הערות למתכון:

  • אפשר לשמור במקרר כ3-4 ימים ולחמם מנה לפי הצורך.